KARTY PLASTIKOWE
KARTY PET 0,75 MM



Karty plastikowe (PET - poliestrowe)
Format: 85x54 mm
Materiał: poliester biały + poliester bezbarwny o łącznej grubości 0,75 mm
UWAGA! podana grubość jest orientacyjna, ze względu na proces technologiczny tolerancja grubości gotowej karty to +- 0,05 mm
Kolor: 4 + 4
Wykończenie: cięcie + laminacja (1+1 folią gloss) + zaokrąglanie narożników
Pudełko kartonowe w komplecie
Możliwość personalizacji: TAK (w cenie)
Ceny podane w tabelach są cenami netto (należy doliczyć 23% VAT).
Karty plastikowe PET wykonane są z poliestru, nie należy ich mylić z kartami PCV (ISO 7810), potocznie zwanymi "bankomatowymi". Karty PET są trochę bardziej elastyczne i sprawiają wrażenie cieńszych (PCV jest złożona z grubego białego rdzenia i cienkich wartw laminacyjnych, karty PET mają cienki rdzeń i grube warstwy laminacyjne).
Poniżej zdjęcie porównujące kartę PCV (po lewej) i kartę PET (po prawej)
W cenie tego produktu oferujemy personalizację, proces ten nie obejmuje czasu realizacji samych kart, zazwyczaj trwa 1-2 dni roboczych.
Możliwe rodzaje personalizacji:
- nadanie kolejnych numerów kart klienta (np. od 1 do 1000, lub 0001 do 1000)
- wstawienie kolejnych kodów kreskowych (wszystkie dostępne w CorelDraw za wyjątkiem kodu FIM)
- wstawienie zdjęć (pomocne przy indentyfikatorach)
- personalizacje złożone, tzn. kombinacja np. nazwa produktu, jego numer, kod kreskowy i zdjęcie
Przy personalizacji numerów wystarczy nam zakres (np. od 1 do 1000), przy kodach kreskowych: rodzaj i zakres oraz próbny kod do sprawdzenia.
W przypadku personalizacji zdjęć muszą to być pliki .jpeg ponumerowane kolejno (jeżeli pliki posiadają nazwy własne to potrzebujemy dodatkowo ich listy w Excelu z nazwami plików)
Inne nakłady - wycena indywidualna.
- ceny wymienione powyżej zakładają druk z poprawnie przygotowanych plików. Prosimy zapoznać się z zakładką "jak przygotować" produktu.
W skrócie
- CMYK
- rozdzielczość 300 dpi
- spad 3 mm
- margines dla treści min. 3 mm od linii cięcia
- czarny ma mieć składowe C:0 M:0 Y:0 K:100
- szary to np C:0 M:0 Y:0 K:60
- czcionki w krzywych
- bez profili kolorystycznych ICC
- PDF w wersji 1.3 (Acrobat 4.0)
- jak przygotować pliki do personalizacji
Wymiary
Format użytku
Rozmiar po obcięciu wynosi 85 x 54 mm. (Patrz rysunek)
Format projektu
Projekt musi mieć wymiary 91 x 60 mm tj. o 3 mm większe z każdej strony w stosunku do rozmiaru użytku. Jeżeli jakieś obiekty wystają poza obszar projektu należy je obciąć. (Patrz rysunek)
Uwaga!
Nawet jeśli twoja praca nie posiada tła wyprowadzonego na spad, format projektu musi być zachowany. Dlatego format projektu należy ograniczyć prostokątem o wymiarach 91 x 60 mm na najniższej warstwie, bez konturu (outline) i wypełnienia, lub (w przypadku pliku rastrowego) odpowiednio wykadrować projekt tak aby miał on odpowiednie wymiary.
Szablon
W celu ułatwienia projektowania proponujemy pobranie szablonów, według których można przygotować pracę.
Pliki: PDF lub CDR
Uwaga! (dotyczy CDR) szablon służy do pomocy przy projektowaniu, jeżeli nie widać obszaru spadu (linia przerywana) należy włączyć View->Show->Bleed. Linie pomocnicze oznaczają obszar bezpiecznego umieszczania treści. Prosimy nie zmieniać formatu strony.
Spad
Tło pracy oraz wszystkie obiekty przylegające do krawędzi użytku należy wyprowadzić na spad poza krawędź użytku. Przy tej pracy spad wynosi zawsze 3 mm z każdej strony.Spad
Ponieważ krajarka do cięcia użytków posiada pewną tolerancję cięcia, tło pracy nie może mieć wymiarów równych wymiarom użytku, gdyż w razie przesunięcia się pracy, na krawędzi pozostałby biały pasek niedodrukowanego obszaru. Dlatego tła pracy, jak i wszystkich obiektów przylegających do krawędzi użytku nie projektuje się na równo z rozmiarem lecz wysuwa się o 2 mm poza obszar użytku. Wysunięta grafika tzw. "spad" zostanie odcięty od użytku. W razie przesunięcia się lini cięcia, fragment spadu może "wejść" na obszar użytku, co nie spowoduje zmiany w wyglądzie pracy przy krawędzi.Spad
Ponieważ krajarka do cięcia użytków posiada pewną tolerancję cięcia, tło pracy nie może mieć wymiarów równych wymiarom użytku, gdyż w razie przesunięcia się pracy, na krawędzi pozostałby biały pasek niedodrukowanego obszaru. Dlatego tła pracy, jak i wszystkich obiektów przylegających do krawędzi użytku nie projektuje się na równo z rozmiarem lecz wysuwa się o 2 mm poza obszar użytku. Wysunięta grafika tzw. "spad" zostanie odcięty od użytku. W razie przesunięcia się lini cięcia, fragment spadu może "wejść" na obszar użytku, co nie spowoduje zmiany w wyglądzie pracy przy krawędzi.
Grafika
Model kolorów
Pracę należy przygotować w modelu CMYK. Jeżeli występują w pracy obrazy rastrowe (tekstury, fotografie) należy je również zamienić na CMYKa.
W poligrafi do przedstawienia dowolnego koloru stosuję się model barw CMYK (cyan, magenta, yellow, black). Każda kolorowa praca drukowana jest z tych składowych. Dlatego też zdjęcia i grafiki które zapisane są w modelu RGB (red, green, blue) należy zamienić na CMYK. Większość programów do przygotowywania grafiki posiada opcję zamiany (convert) przestrzeni barw z RGB na CMYK. RGB -> CMYK odwzorowanie
Ponieważ nie ma możliwości idealnego odwzorowania barw z modelu RGB do modelu CMYK należy się liczyć z możliwością wystąpienia pewnych różnic w obrazie po przekonwertowaniu go z RGB na CMYK. Dlatego też lepiej jest od początku przygotowywać grafikę w CMYK zamiast dokonywać konwersji po ukończeniu pracy.
Aby uzyskać pełną, ciemną czerń należy użyć 100% koloru czarnego bez dodatku składowych CMY (tzn. C:0 M:0 Y:0 K:100) i zapisać ją jako grafikę wektorową. W przypadku użycia tzw. bogatego czarnego (np. C:50 M:50 Y:50 K:100) może wystąpić przebarwienie w jednej ze składowych CMY, oraz przy bardzo małych czcionkach (lub w kontrze) lub obiektach może wystąpić rozmazanie krawędzi.
Nie stosuj przejść tonalnych do wartości mniejszej niż 5%.
Do przejścia tonalnego dodaj szum aby uniknąć pasmowania. Przejścia tonalne
Jeśli przejście tonalne jest utworzone jako obiekt wektorowy należy najpierw zamienić go na bitmapę, a następnie dodać szum. Np. w programie CorelDraw typ szumu gaussowski, poziom 15, gęstość 15.
Optymalna rozdzielczość
Optymalną rozdzielczością dla grafiki rastrowej i zdjęć jest 300dpi. Rozdzielczość
Zdjęcia w których występuje małe zróżnicowanie kolorów (obrazy małokontrastowe) można zapisać z mniejszą rozdzielczością, jednak nie mniejszą niż 200dpi. Jeśli w pracy występują drobne teksty należy unikać zamiany ich na bitmapę. Jeśli jednak zaistnieje taka konieczność, proponujemy zwiększyć rozdzielczość nawet do 600dpi. w przeciwnym razie czcionki mogą mieć poszarpane bądź rozmyte krawędzie.
Rozmieszczenie obiektów
Istotne obiekty (zdjęcia, grafika, teksty) nie mogą znajdować się w odległości mniejszej niż 3 mm od krawędzi formatu użytku i linii składania (bigów, falców).
Obracając projekt o -90 stopni należy sprawdzić czy mapy bitowe obracają się poprawnie. Umieszczanie zdjęć i grafik
Podczas zamieszczania w projekcie zdjęć i grafik zrastrowanych nie powinno się ich wstawiać jako obiektów "OLE" (przez kopiowanie i wstawianie z Windows'owego schowka). W takim przypadku bitmapy moga być żle zapisane w pliku. Wszystkie dołączane grafiki należy wstawiać za pomocą polecenia "import".
Wszystkie teksty umieszczaj na osobnej warstwie (górnej).
W celu uniknięcia pogrubiania tekstu wystepujacego na bitmapach lub grafice należy wszystkie teksty umieszczać na osobnej warstwie (górnej). Problem pogrubiania textu (lub jego fragmentu) występuje najczęściej w programach Adobe
W przypadku zapisu jako CDR pracę należy zgrupować oraz zamienić czcionki na krzywe.
W pliku należy zdefiniować format strony zgodny z w.w. formatem projektu a projekt umieścić centralnie na stronie.
W przypadku zapisu jako EPS projektu bez tła (białego) należy go ograniczyć ramką o wymiarach zgodnych z w.w. formatem projektu .
Z uwagi na tolerancję cięcia mogą wystąpić pewne przesunięcia pracy względem krawędzi użytku. Dlatego odradzamy umieszczania wokół projektu wszelkiego rodzaju ramek, których niecentryczność na użytku może być widoczna. W takim przypadku zalecamy zastosowanie marginesu min. 5mm od linii cięcia.
Zapis do pliku
Formaty plików
Preferowane: PDF (PDF 1.3, Acrobat 4.0)
Akceptowane: TIFF, JPG (niepolecane), CDR (do wersji X3, koniecznie z podglądem np. w JPG)
Uwagi
Jeśli w pracy występuje tekst pamiętaj, że przed zapisaniem pracy należy zamienić go na krzywe lub dołączyć czcionki do pliku (w plikach PDF).
Nie rasteryzuj tekstów!!!
Jeśli praca zawiera więcej niż jedną stronę, zapisz wszystkie strony w jednym pliku. Jeśli wybrany przez ciebie format nie pozwala na taki zapis, zapisz dwa odrębne pliki z nazwami awers i rewers. (projekt_awers.tiff, projekt_rewers.tiff)
W przypadku zapisu TIFF, należy zapisać plik jako jedna warstwa, bez dodatkowych kanałów alfa.
Jeśli wysyłasz więcej niż jeden plik, spakuj pliki do formatu ZIP lub RAR.
W przypadku skomplikowanych projektów zawierających wiele warstw, nachodzące na siebie grafiki, cienie, przezroczystości itp. należy, na ile jest to możliwe, spłaszczyć do jednego obrazu tła, zachowując w postaci wektorowej teksty, loga, linie i inne istotne elementy projektu.
Informacje dodatkowe
Należy zwrócić uwagę na możliwość wystąpienia różnic w kolorach w stosunku do wydruków z drukarek atramentowych oraz obrazu wyświetlanego na monitorze ze względu na różnice w technologii druku i prezentacji barw.
KARTY PET 0,5 MM GLOSS/GLOSS



Karty plastikowe (PET - poliestrowe)
Format: 85x54 mm
Materiał: poliester biały + poliester bezbarwny o łącznej grubości 0,5 mm
UWAGA! podana grubość jest orientacyjna, ze względu na proces technologiczny tolerancja grubości gotowej karty to +- 0,05 mm
Kolor: 4 + 4
Wykończenie: cięcie + laminacja (1+1 folią gloss) + zaokrąglanie narożników
Możliwość personalizacji: TAK (w cenie)
Pudełko kartonowe w komplecie
Ceny podane w tabelach są cenami netto (należy doliczyć 23% VAT).
Karty plastikowe PET wykonane są z poliestru, nie należy ich mylić z kartami PCV (ISO 7810), potocznie zwanymi "bankomatowymi". Karty PET są trochę bardziej elastyczne i sprawiają wrażenie cieńszych (PCV jest złożona z grubego białego rdzenia i cienkich wartw laminacyjnych, karty PET mają cienki rdzeń i grube warstwy laminacyjne).
Poniżej zdjęcie porównujące kartę PCV (po lewej) i kartę PET (po prawej)
W cenie tego produktu oferujemy personalizację, proces ten nie obejmuje czasu realizacji samych kart, zazwyczaj trwa 1-2 dni roboczych.
Możliwe rodzaje personalizacji:
- nadanie kolejnych numerów kart klienta (np. od 1 do 1000, lub 0001 do 1000)
- wstawienie kolejnych kodów kreskowych (wszystkie dostępne w CorelDraw za wyjątkiem kodu FIM)
- wstawienie zdjęć (pomocne przy indentyfikatorach)
- personalizacje złożone, tzn. kombinacja np. nazwa produktu, jego numer, kod kreskowy i zdjęcie
Przy personalizacji numerów wystarczy nam zakres (np. od 1 do 1000), przy kodach kreskowych: rodzaj i zakres oraz próbny kod do sprawdzenia.
W przypadku personalizacji zdjęć muszą to być pliki .jpeg ponumerowane kolejno (jeżeli pliki posiadają nazwy własne to potrzebujemy dodatkowo ich listy w Excelu z nazwami plików)
Inne nakłady - wycena indywidualna.
- ceny wymienione powyżej zakładają druk z poprawnie przygotowanych plików. Prosimy zapoznać się z zakładką "jak przygotować" produktu.
W skrócie
- CMYK
- rozdzielczość 300 dpi
- spad 3 mm
- margines dla treści min. 3 mm od linii cięcia
- czarny ma mieć składowe C:0 M:0 Y:0 K:100
- szary to np C:0 M:0 Y:0 K:60
- czcionki w krzywych
- bez profili kolorystycznych ICC
- PDF w wersji 1.3 (Acrobat 4.0)
- jak przygotować pliki do personalizacji
Wymiary
Format użytku
Rozmiar po obcięciu wynosi 85 x 54 mm. (Patrz rysunek)
Format projektu
Projekt musi mieć wymiary 91 x 60 mm tj. o 3 mm większe z każdej strony w stosunku do rozmiaru użytku. Jeżeli jakieś obiekty wystają poza obszar projektu należy je obciąć. (Patrz rysunek)
Uwaga!
Nawet jeśli twoja praca nie posiada tła wyprowadzonego na spad, format projektu musi być zachowany. Dlatego format projektu należy ograniczyć prostokątem o wymiarach 91 x 60 mm na najniższej warstwie, bez konturu (outline) i wypełnienia, lub (w przypadku pliku rastrowego) odpowiednio wykadrować projekt tak aby miał on odpowiednie wymiary.
Szablon
W celu ułatwienia projektowania proponujemy pobranie szablonów, według których można przygotować pracę.
Pliki: PDF lub CDR
Uwaga! (dotyczy CDR) szablon służy do pomocy przy projektowaniu, jeżeli nie widać obszaru spadu (linia przerywana) należy włączyć View->Show->Bleed. Linie pomocnicze oznaczają obszar bezpiecznego umieszczania treści. Prosimy nie zmieniać formatu strony.
Spad
Tło pracy oraz wszystkie obiekty przylegające do krawędzi użytku należy wyprowadzić na spad poza krawędź użytku. Przy tej pracy spad wynosi zawsze 3 mm z każdej strony.Spad
Ponieważ krajarka do cięcia użytków posiada pewną tolerancję cięcia, tło pracy nie może mieć wymiarów równych wymiarom użytku, gdyż w razie przesunięcia się pracy, na krawędzi pozostałby biały pasek niedodrukowanego obszaru. Dlatego tła pracy, jak i wszystkich obiektów przylegających do krawędzi użytku nie projektuje się na równo z rozmiarem lecz wysuwa się o 2 mm poza obszar użytku. Wysunięta grafika tzw. "spad" zostanie odcięty od użytku. W razie przesunięcia się lini cięcia, fragment spadu może "wejść" na obszar użytku, co nie spowoduje zmiany w wyglądzie pracy przy krawędzi.Spad
Ponieważ krajarka do cięcia użytków posiada pewną tolerancję cięcia, tło pracy nie może mieć wymiarów równych wymiarom użytku, gdyż w razie przesunięcia się pracy, na krawędzi pozostałby biały pasek niedodrukowanego obszaru. Dlatego tła pracy, jak i wszystkich obiektów przylegających do krawędzi użytku nie projektuje się na równo z rozmiarem lecz wysuwa się o 2 mm poza obszar użytku. Wysunięta grafika tzw. "spad" zostanie odcięty od użytku. W razie przesunięcia się lini cięcia, fragment spadu może "wejść" na obszar użytku, co nie spowoduje zmiany w wyglądzie pracy przy krawędzi.
Grafika
Model kolorów
Pracę należy przygotować w modelu CMYK. Jeżeli występują w pracy obrazy rastrowe (tekstury, fotografie) należy je również zamienić na CMYKa.
W poligrafi do przedstawienia dowolnego koloru stosuję się model barw CMYK (cyan, magenta, yellow, black). Każda kolorowa praca drukowana jest z tych składowych. Dlatego też zdjęcia i grafiki które zapisane są w modelu RGB (red, green, blue) należy zamienić na CMYK. Większość programów do przygotowywania grafiki posiada opcję zamiany (convert) przestrzeni barw z RGB na CMYK. RGB -> CMYK odwzorowanie
Ponieważ nie ma możliwości idealnego odwzorowania barw z modelu RGB do modelu CMYK należy się liczyć z możliwością wystąpienia pewnych różnic w obrazie po przekonwertowaniu go z RGB na CMYK. Dlatego też lepiej jest od początku przygotowywać grafikę w CMYK zamiast dokonywać konwersji po ukończeniu pracy.
Aby uzyskać pełną, ciemną czerń należy użyć 100% koloru czarnego bez dodatku składowych CMY (tzn. C:0 M:0 Y:0 K:100) i zapisać ją jako grafikę wektorową. W przypadku użycia tzw. bogatego czarnego (np. C:50 M:50 Y:50 K:100) może wystąpić przebarwienie w jednej ze składowych CMY, oraz przy bardzo małych czcionkach (lub w kontrze) lub obiektach może wystąpić rozmazanie krawędzi.
Nie stosuj przejść tonalnych do wartości mniejszej niż 5%.
Do przejścia tonalnego dodaj szum aby uniknąć pasmowania. Przejścia tonalne
Jeśli przejście tonalne jest utworzone jako obiekt wektorowy należy najpierw zamienić go na bitmapę, a następnie dodać szum. Np. w programie CorelDraw typ szumu gaussowski, poziom 15, gęstość 15.
Optymalna rozdzielczość
Optymalną rozdzielczością dla grafiki rastrowej i zdjęć jest 300dpi. Rozdzielczość
Zdjęcia w których występuje małe zróżnicowanie kolorów (obrazy małokontrastowe) można zapisać z mniejszą rozdzielczością, jednak nie mniejszą niż 200dpi. Jeśli w pracy występują drobne teksty należy unikać zamiany ich na bitmapę. Jeśli jednak zaistnieje taka konieczność, proponujemy zwiększyć rozdzielczość nawet do 600dpi. w przeciwnym razie czcionki mogą mieć poszarpane bądź rozmyte krawędzie.
Rozmieszczenie obiektów
Istotne obiekty (zdjęcia, grafika, teksty) nie mogą znajdować się w odległości mniejszej niż 3 mm od krawędzi formatu użytku i linii składania (bigów, falców).
Obracając projekt o -90 stopni należy sprawdzić czy mapy bitowe obracają się poprawnie. Umieszczanie zdjęć i grafik
Podczas zamieszczania w projekcie zdjęć i grafik zrastrowanych nie powinno się ich wstawiać jako obiektów "OLE" (przez kopiowanie i wstawianie z Windows'owego schowka). W takim przypadku bitmapy moga być żle zapisane w pliku. Wszystkie dołączane grafiki należy wstawiać za pomocą polecenia "import".
Wszystkie teksty umieszczaj na osobnej warstwie (górnej).
W celu uniknięcia pogrubiania tekstu wystepujacego na bitmapach lub grafice należy wszystkie teksty umieszczać na osobnej warstwie (górnej). Problem pogrubiania textu (lub jego fragmentu) występuje najczęściej w programach Adobe
W przypadku zapisu jako CDR pracę należy zgrupować oraz zamienić czcionki na krzywe.
W pliku należy zdefiniować format strony zgodny z w.w. formatem projektu a projekt umieścić centralnie na stronie.
W przypadku zapisu jako EPS projektu bez tła (białego) należy go ograniczyć ramką o wymiarach zgodnych z w.w. formatem projektu .
Z uwagi na tolerancję cięcia mogą wystąpić pewne przesunięcia pracy względem krawędzi użytku. Dlatego odradzamy umieszczania wokół projektu wszelkiego rodzaju ramek, których niecentryczność na użytku może być widoczna. W takim przypadku zalecamy zastosowanie marginesu min. 5mm od linii cięcia.
Zapis do pliku
Formaty plików
Preferowane: PDF (PDF 1.3, Acrobat 4.0)
Akceptowane: TIFF, JPG (niepolecane), CDR (do wersji X3, koniecznie z podglądem np. w JPG)
Uwagi
Jeśli w pracy występuje tekst pamiętaj, że przed zapisaniem pracy należy zamienić go na krzywe lub dołączyć czcionki do pliku (w plikach PDF).
Nie rasteryzuj tekstów!!!
Jeśli praca zawiera więcej niż jedną stronę, zapisz wszystkie strony w jednym pliku. Jeśli wybrany przez ciebie format nie pozwala na taki zapis, zapisz dwa odrębne pliki z nazwami awers i rewers. (projekt_awers.tiff, projekt_rewers.tiff)
W przypadku zapisu TIFF, należy zapisać plik jako jedna warstwa, bez dodatkowych kanałów alfa.
Jeśli wysyłasz więcej niż jeden plik, spakuj pliki do formatu ZIP lub RAR.
W przypadku skomplikowanych projektów zawierających wiele warstw, nachodzące na siebie grafiki, cienie, przezroczystości itp. należy, na ile jest to możliwe, spłaszczyć do jednego obrazu tła, zachowując w postaci wektorowej teksty, loga, linie i inne istotne elementy projektu.
Informacje dodatkowe
Należy zwrócić uwagę na możliwość wystąpienia różnic w kolorach w stosunku do wydruków z drukarek atramentowych oraz obrazu wyświetlanego na monitorze ze względu na różnice w technologii druku i prezentacji barw.