Regulamin

Zasady współpracy

Regulamin współpracy

§1 Warunki ogólne.

 

  1. Internetowy System Obsługi Klienta serwisu barwa.pl, zwany dalej serwis barwa.pl, jest prowadzony przez firmę Barwa Piotr Kulesza z siedzibą w Białymstoku przy ul. gen. G.S. Pattona 12, 15-688 Białystok. Poniższy dokument stanowi formę umowy pomiędzy Barwa Piotr Kulesza a Klientem korzystającym z serwisu barwa.pl. Postanowienia poniższego regulaminu dotyczą również wszystkich klientów zamawiających usługi poligraficzne w Barwa Piotr Kulesza bez użycia systemu serwis barwa.pl.
  2. Zamówienia w serwisu barwa.pl mogą składać Klienci, którzy:
    a) Posiadają dostęp do internetu, poddali się procedurze rejestracyjnej oraz otrzymali swoje indywidualne hasło dostępu oraz numer identyfikacyjny.
    b) Zapoznali się z treścią niniejszego regulaminu i go akceptują.
  3. Klient ponosi całkowitą odpowiedzialność za wady prawne wynikające z treści i formy dostarczonych do druku prac i wzorców, w tym za naruszenie praw autorskich i innych praw osób trzecich.
  4. Barwa Piotr Kulesza zobowiązuje się nie udostępniać danych teleadresowych swoich Klientów osobom trzecim. Dane te są wykorzystywane jedynie w celu właściwego rozliczenia zleceń, dostarczenia ich pod właściwy adres, kontaktów niezbędnych przy realizacji zleceń oraz informowania kontrahentów o istotnych zmianach w ofercie oraz działań marketingowych, w myśl Ustawy
    z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. Nr 133, poz. 883, z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 50, poz. 580 i Nr 116, poz. 1216 oraz z 2001 r. Nr 42, poz. 474), tekst ujednolicony na podst. ustawy z dnia 25 sierpnia 2001 r. o zmianie ustawy o ochronie danych osobowych Dz.U. z 2001 r. Nr 100, poz. 1087.
    Klient akceptując Regulamin wyraża zgodę na otrzymywanie informacji pocztą elektroniczną, w myśl Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144 z 2002 r., poz. 1204 )
  5. W chwili wysłania przez Klienta zamówienia powstaje automatycznie zobowiązanie finansowe z tytułu jego zrealizowania przez Barwa Piotr Kulesza, które zostanie zapłacone gotówką kurierowi przy dostawie, kartą płatniczą lub przelewem w przypadku firm, które uzyskały w Barwa Piotr Kulesza kredyt kupiecki.


§2. Ceny

 

  1. Ceny opublikowane w cenniku serwisu barwa.pl są cenami netto do których doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.
  2. Klienci, którzy udokumentują swoją działalność usługową w zakresie poligrafii, wydawnictwa, fotografii, reklamy lub architektury oraz odsprzedają zakupione w Barwa Piotr Kulesza produkty lub usługi klientom końcowym otrzymają status dealera i ceny dealerskie. Barwa Piotr Kulesza zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w cenniku bez uprzedzania Klientów.


§3. Realizacja zamówień

 

  1. Zamówienie złożone w serwisie barwa.pl składa się z jednego lub wielu zleceń na poszczególne pozycje z Oferty serwisu barwa.pl.
  2. Zlecenia wprowadzane do systemu przez pracowników Barwa Piotr Kulesza (przesłane drogą mailową lub składane osobiście z pominięciem serwisu barwa.pl), jak również zmiany polegające na przenoszeniu zleceń pomiędzy zamówieniami obciążone są dodatkowymi opłatami wyszczególnionymi w cenniku usług dodatkowych.
  3. Rejestracja i przenoszenie zleceń bez użycia systemu serwisu barwa.pl wykonywane są wyłącznie przez pracowników Biura Obsługi Klienta w godzinach od 8:00 do 16:00.
  4. Pliki komputerowe niezbędne do realizacji zlecenia należy przygotowywać zgodnie ze specyfikacją techniczną podaną w ofercie i zaleceniami "Jak przygotować", dotyczącymi danej pozycji oferty (produktu).
  5. Zlecenia zawierające pliki uszkodzone czyli nie otwierające się, nie dające się zaimportować, zapisane w nieobsługiwanym formacie lub zawirusowane są usuwane, a Barwa Piotr Kulesza informuje Klienta o tym fakcie w formie e-maila niezwłocznie po wykryciu jednak nie później niż data realizacji zamówienia.
  6. Barwa Piotr Kulesza pobiera dodatkową opłatę za przygotowanie (bez ingerencji w zawartość pliku) w przypadku, gdy do zamówień zostaną dołączone pliki w innym niż zalecany w "Jak przygotować" formacie.
  7. Zlecenia składane lub przenoszone za pośrednictwem systemu serwisu barwa.pl, przygotowane zgodnie z zaleceniami "Jak przygotować" nie są obłożone żadną, dodatkową opłatą.

§4. Terminy realizacji i warunki dostaw zamówień

 

  1. Terminy realizacji zamówień w kalkulatorach i cennikach podawane są w dniach roboczych. Przez dzień roboczy rozumie się każdy dzień za wyjątkiem sobót, niedziel, świąt oraz innych dni wolnych od pracy. Dla zamówień złożonych do godz. 12.00 okres realizacji liczy się w pełnych dniach roboczych od chwili złożenia zamówienia, w pozostałych przypadkach od godz. 8.00 następnego dnia roboczego.
  2. Dla zamówień złożonych z więcej niż jednego zlecenia (pracy do wykonania), termin realizacji zamówienia jest określony przez zlecenie o najdłuższym terminie realizacji.
  3. Maksymalny termin realizacji zamówienia jest kalkulowany automatycznie w trakcie wypełniania formularza zamówienia. Zamówienie jest gotowe do odbioru w siedzibie Barwa Piotr Kulesza lub wysyłki kurierem w terminie określonym w podsumowaniu zamówienia oraz w e-mailu z potwierdzeniem rejestracji zamówienia.
  4. Terminy realizacji zamówień lub jednego ze zleceń występujących w zamówieniu mogą być niedotrzymane ze strony Barwa Piotr Kulesza w przypadku wystąpienia siły wyższej (np. awaria). W takim jednak przypadku Klient jest o tym fakcie informowany najpóźniej w dniu maksymalnego terminu realizacji.
  5. Maksymalny termin dostawy na adres podany przez Klienta jest sumą terminu realizacji zamówienia oraz czasu dostarczenia przesyłki przez kuriera. Czas dostarczenia przesyłki - doręczane są w terminie określonym przez kuriera (UPS, DHL, GLS), zazwyczaj jest to następny dzień roboczy od momentu wysyłki.
  6. Rzeczywisty termin realizacji zlecenia zwykle jest krótszy od terminu deklarowanego w podsumowaniu zamówienia. W takim przypadku Klient jest o tym fakcie informowany e-mailem, w dniu wysyłki towaru lub jego gotowości do odbioru w siedzibie Barwa Piotr Kulesza.
  7. Przyjęcie towaru z późniejszym terminem realizacji na magazyn wysyłkowy nie jest równoznaczne z jego wysyłką w tym samym dniu.
  8. W wypadku zrealizowania dwóch lub więcej zamówień w tym samym terminie (pochodzących od tego samego Klienta, z tym samym adresem wysyłkowym) Barwa Piotr Kulesza może podjąć decyzję o zapakowaniu ich do jednej przesyłki w celu ograniczenia kosztów dostawy.


§5. Zlecenia expresowe.

 

  1. Wybrana oferta jest dostępna w trybie "ekspres".
  2. Tryb "expres" dostępny jest tylko i wyłącznie wtedy gdy maszyny potrzebne do realizacji danej usługi mają wolne moce produkcyjne,nie są serwisowane ani uszkodzone.
  3. Praca w trybie "expres" jest realizowana tak szybko jak tylko to możliwe. Terminy realizacji zamówień ekspresowych w kalkulatorach i cennikach podawane są w dniach roboczych. Przez dzień roboczy rozumie się każdy dzień za wyjątkiem sobót, niedziel, świąt oraz innych dni wolnych od pracy. Dla zamówień złożonych do godz. 12oo okres realizacji liczy się w pełnych dniach roboczych od chwili złożenia zamówienia, w pozostałych przypadkach od godz. 800 następnego dnia roboczego.
  4. Dla zamówień złożonych z więcej niż jednego zlecenia (pracy do wykonania), termin realizacji zamówienia jest określony przez zlecenie o najdłuższym terminie realizacji, z uwzględnieniem skróconych terminów realizacji zleceń ekspresowych.
  5. W przypadku niemożności zrealizowania zlecenia ekspresowego w terminie, klient zostanie powiadomiony o tym fakcie tak szybko jak to możliwe.


§6. Odpowiedzialność za jakość

 

  1. Prace w formie pliku elektronicznego drukowane są w postaci w jakiej zostały dostarczone przez klienta. Barwa Piotr Kulesza nie sprawdza, nie wprowadzania poprawek i modyfikacji do dostarczonych plików.
  2. Barwa Piotr Kulesza gwarantuje jakość określoną w specyfikacjach zamieszczonych w serwisie serwisu barwa.pl dostępnych dla każdego produktu po kliknięciu zakładki "Specyfikacja produktu"
  3. Barwa Piotr Kulesza nie odpowiada za wszelkie rozbieżności pomiędzy oczekiwaniami klienta a faktycznym wydrukiem, o ile przed realizacją zlecenia nie został dostarczony zaakceptowany przez klienta i opatrzony pieczęcią Barwa Piotr Kulesza oraz datą wykonania, wzorzec/odbitka próbna wykonana na maszynie, oprogramowaniu oraz mediach przy użyciu których, ma zostać wykonany właściwy nakład. Odbitki próbne oraz ewentualne, zlecone na ich podstawie nakłady wykonywane i wyceniane są wyłącznie jako pełne arkusze drukarskie. 


§7. Postępowanie z wyrobem będącym własnością Klienta

 

  1. Plik dostarczony do Barwa Piotr Kulesza drogą internetową firma archiwizuje po upływie dwóch tygodni od daty odbioru lub wysyłki pracy. Klient może na specjalną prośbę uzyskać plik, który został zarchiwizowany.
  2. Nośniki elektroniczne na których dostarczane są prace nie są odsyłane do klienta. Istnieje możliwość odbioru osobistego. Po upływie dwóch tygodni od realizacji zlecenia nośnik wraz z zawartością jest niszczony.
  3. Własność intelektualna klienta zawarta w jego plikach przesłanych internetem do Barwa Piotr Kulesza jest chroniona przed dostępem osób trzecich tylko w przypadku jeśli pliki zostały przesłane na indywidualne konto FTP (tworzone w trakcie rejestracji klienta i dostępne tylko po podaniu indywidualnego hasła i loginu). Ochronie takiej nie podlega ogólnodostępne konto FTP.


§8. Płatności

 

  1. Podstawową formą płatności za usługi i produkty zamawiane w serwisu barwa.pl jest płatność gotówką przy odbiorze osobistym lub przedpłata przelewem.
  2. Istnieje możliwość dokonania płatności kartą kredytową w momencie składania zamówienia. W takim przypadku warunkiem koniecznym realizacji zamówienia przez Barwa Piotr Kulesza jest pozytywna autoryzacja płatności przez system E-Card.
  3. Klienci którzy nie przesłali upoważnienia do wystawienia przez Barwa Piotr Kulesza faktur bez podpisu odbiorcy oraz kopii dokumentów rejestracyjnych swojej firmy (tj. wypis z ewidencji działalności gospodarczej lub KRS, potwierdzenie nadania NIP, REGON) są zobowiązani do regulowania płatności w formie płatności gotówką przy odbiorze osobistym lub przedpłatą przelewem.
  4. Klienci mogą ubiegać się po dwóch miesiącach od chwili rozpoczęcia współpracy o odroczone płatności w wysokości maksymalnej 2 500 zł z terminem płatności 14 dni (kredyt kupiecki). W celu uzyskania kredytu należy wypełnić Wniosek kredytowy dostępny w serwisie www (w dziale Pomoc/pliki do pobrania) oraz przesłać go pocztą lub faksem na adres Barwa Piotr Kulesza ul. Kolejowa 12E 15-701 Białystok, wraz z wymienionymi w nim załącznikami. Niekompletnie wypełnione wnioski lub wnioski bez wymaganych załączników nie będą rozpatrywane.
  5. Odroczone płatności przysługują jedynie Klientom, którzy nie zalegają z płatnościami wobec Barwa Piotr Kulesza. W przypadku opóźnienia płatności większej od 7 dni, Klient traci prawo do kredytu kupieckiego i może być obsługiwany przez Barwa Piotr Kulesza wyłącznie w trybie płatności gotówką przy odbiorze osobistym lub przedpłatą przelewem. Przywrócenie kredytu kupieckiego leży w gestii Barwa Piotr Kulesza i nie następuje automatycznie po spłaceniu zaległych należności. Za termin płatności uznaje się dzień zaksięgowania płatności na koncie Barwa Piotr Kulesza przez Bank.
  6. W szczególnych przypadkach Barwa Piotr Kulesza może żądać od klienta przedpłaty przed zrealizowaniem zamówienia.


§9. Reklamacje

 

  1. Reklamacje dotyczące uszkodzeń przesyłek w transporcie muszą być zgłoszone w momencie odbioru towarów. Odbiorca zobowiązany jest sporządzić protokół reklamacyjny z udziałem firmy spedycyjnej i niezwłocznie powiadomić o tym pisemnie Barwa Piotr Kulesza. Reklamacje nie spełniające podanej procedury nie będą uwzględniane.
  2. Reklamacje dotyczące jakości usług lub produktów mogą być zgłaszane najpóźniej w terminie 14 dni od chwili ich odbioru. Należy przesyłać je w postaci pisemnego protokołu lub formularza reklamacji zamieszczonego w serwisie www. (formularz reklamacji). Termin 14 dni nie obowiązuje w przypadku reklamacji gwarantowanej trwałości produktu lub usługi. Koszt przesyłki w przypadku uznania reklamacji pokrywa Barwa Piotr Kulesza.
  3. Reklamacje dotyczące jakości druku w przypadku jeśli nie zostanie przesłane 100% reklamowanego nakładu, będą rozpatrywane negatywnie.
  4. W ciągu 7 dni roboczych od otrzymania przez Barwa Piotr Kulesza. reklamowanego nakładu, reklamacja zostanie rozpatrzona a pracownik Barwa Piotr Kulesza poinformuje klienta o wyniku i sposobie jej rozwiązania.
  5. W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji Klient poniesie koszty dostarczenia oraz ponownego wysłania reklamowanego towaru.


§10. Odpowiedzialność odszkodowawcza

 

  1. Barwa Piotr Kulesza wyłącza swoją odpowiedzialność odszkodowawczą z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zleceń. Oznacza to, iż Zamawiający nie będzie mógł dochodzić żadnych roszczeń odszkodowawczych z podanego tytułu. Zapis ten nie dotyczy konsumentów, to jest osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej.


§11. Właściwość Sądu

 

  1. Wszelkie spory dotyczące wykonania niniejszej umowy rozstrzygane będą przez Sąd miejscowo właściwy dla Barwa Piotr Kulesza.
English (auto-detected) » Polish
 
fb