Regulamin
Zasady współpracy
Regulamin współpracy
§1 Warunki ogólne.
- Internetowy System Obsługi Klienta serwisu barwa.pl, zwany dalej serwis barwa.pl, jest prowadzony przez firmę Barwa Piotr Kulesza z siedzibą w Białymstoku przy ul. gen. G.S. Pattona 12, 15-688 Białystok. Poniższy dokument stanowi formę umowy pomiędzy Barwa Piotr Kulesza a Klientem korzystającym z serwisu barwa.pl. Postanowienia poniższego regulaminu dotyczą również wszystkich klientów zamawiających usługi poligraficzne w Barwa Piotr Kulesza bez użycia systemu serwis barwa.pl.
- Zamówienia w serwisu barwa.pl mogą składać Klienci, którzy:
a) Posiadają dostęp do internetu, poddali się procedurze rejestracyjnej oraz otrzymali swoje indywidualne hasło dostępu oraz numer identyfikacyjny.
b) Zapoznali się z treścią niniejszego regulaminu i go akceptują. - Klient ponosi całkowitą odpowiedzialność za wady prawne wynikające z treści i formy dostarczonych do druku prac i wzorców, w tym za naruszenie praw autorskich i innych praw osób trzecich.
- Barwa Piotr Kulesza zobowiązuje się nie udostępniać danych teleadresowych swoich Klientów osobom trzecim. Dane te są wykorzystywane jedynie w celu właściwego rozliczenia zleceń, dostarczenia ich pod właściwy adres, kontaktów niezbędnych przy realizacji zleceń oraz informowania kontrahentów o istotnych zmianach w ofercie oraz działań marketingowych, w myśl Ustawy
z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. Nr 133, poz. 883, z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 50, poz. 580 i Nr 116, poz. 1216 oraz z 2001 r. Nr 42, poz. 474), tekst ujednolicony na podst. ustawy z dnia 25 sierpnia 2001 r. o zmianie ustawy o ochronie danych osobowych Dz.U. z 2001 r. Nr 100, poz. 1087.
Klient akceptując Regulamin wyraża zgodę na otrzymywanie informacji pocztą elektroniczną, w myśl Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144 z 2002 r., poz. 1204 ) - W chwili wysłania przez Klienta zamówienia powstaje automatycznie zobowiązanie finansowe z tytułu jego zrealizowania przez Barwa Piotr Kulesza, które zostanie zapłacone gotówką kurierowi przy dostawie, kartą płatniczą lub przelewem w przypadku firm, które uzyskały w Barwa Piotr Kulesza kredyt kupiecki.
§2. Ceny
- Ceny opublikowane w cenniku serwisu barwa.pl są cenami netto do których doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.
- Klienci, którzy udokumentują swoją działalność usługową w zakresie poligrafii, wydawnictwa, fotografii, reklamy lub architektury oraz odsprzedają zakupione w Barwa Piotr Kulesza produkty lub usługi klientom końcowym otrzymają status dealera i ceny dealerskie. Barwa Piotr Kulesza zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w cenniku bez uprzedzania Klientów.
§3. Realizacja zamówień
- Zamówienie złożone w serwisie barwa.pl składa się z jednego lub wielu zleceń na poszczególne pozycje z Oferty serwisu barwa.pl.
- Zlecenia wprowadzane do systemu przez pracowników Barwa Piotr Kulesza (przesłane drogą mailową lub składane osobiście z pominięciem serwisu barwa.pl), jak również zmiany polegające na przenoszeniu zleceń pomiędzy zamówieniami obciążone są dodatkowymi opłatami wyszczególnionymi w cenniku usług dodatkowych.
- Rejestracja i przenoszenie zleceń bez użycia systemu serwisu barwa.pl wykonywane są wyłącznie przez pracowników Biura Obsługi Klienta w godzinach od 8:00 do 16:00.
- Pliki komputerowe niezbędne do realizacji zlecenia należy przygotowywać zgodnie ze specyfikacją techniczną podaną w ofercie i zaleceniami "Jak przygotować", dotyczącymi danej pozycji oferty (produktu).
- Zlecenia zawierające pliki uszkodzone czyli nie otwierające się, nie dające się zaimportować, zapisane w nieobsługiwanym formacie lub zawirusowane są usuwane, a Barwa Piotr Kulesza informuje Klienta o tym fakcie w formie e-maila niezwłocznie po wykryciu jednak nie później niż data realizacji zamówienia.
- Barwa Piotr Kulesza pobiera dodatkową opłatę za przygotowanie (bez ingerencji w zawartość pliku) w przypadku, gdy do zamówień zostaną dołączone pliki w innym niż zalecany w "Jak przygotować" formacie.
- Zlecenia składane lub przenoszone za pośrednictwem systemu serwisu barwa.pl, przygotowane zgodnie z zaleceniami "Jak przygotować" nie są obłożone żadną, dodatkową opłatą.
§4. Terminy realizacji i warunki dostaw zamówień
- Terminy realizacji zamówień w kalkulatorach i cennikach podawane są w dniach roboczych. Przez dzień roboczy rozumie się każdy dzień za wyjątkiem sobót, niedziel, świąt oraz innych dni wolnych od pracy. Dla zamówień złożonych do godz. 12.00 okres realizacji liczy się w pełnych dniach roboczych od chwili złożenia zamówienia, w pozostałych przypadkach od godz. 8.00 następnego dnia roboczego.
- Dla zamówień złożonych z więcej niż jednego zlecenia (pracy do wykonania), termin realizacji zamówienia jest określony przez zlecenie o najdłuższym terminie realizacji.
- Maksymalny termin realizacji zamówienia jest kalkulowany automatycznie w trakcie wypełniania formularza zamówienia. Zamówienie jest gotowe do odbioru w siedzibie Barwa Piotr Kulesza lub wysyłki kurierem w terminie określonym w podsumowaniu zamówienia oraz w e-mailu z potwierdzeniem rejestracji zamówienia.
- Terminy realizacji zamówień lub jednego ze zleceń występujących w zamówieniu mogą być niedotrzymane ze strony Barwa Piotr Kulesza w przypadku wystąpienia siły wyższej (np. awaria). W takim jednak przypadku Klient jest o tym fakcie informowany najpóźniej w dniu maksymalnego terminu realizacji.
- Maksymalny termin dostawy na adres podany przez Klienta jest sumą terminu realizacji zamówienia oraz czasu dostarczenia przesyłki przez kuriera. Czas dostarczenia przesyłki - doręczane są w terminie określonym przez kuriera (UPS, DHL, GLS), zazwyczaj jest to następny dzień roboczy od momentu wysyłki.
- Rzeczywisty termin realizacji zlecenia zwykle jest krótszy od terminu deklarowanego w podsumowaniu zamówienia. W takim przypadku Klient jest o tym fakcie informowany e-mailem, w dniu wysyłki towaru lub jego gotowości do odbioru w siedzibie Barwa Piotr Kulesza.
- Przyjęcie towaru z późniejszym terminem realizacji na magazyn wysyłkowy nie jest równoznaczne z jego wysyłką w tym samym dniu.
- W wypadku zrealizowania dwóch lub więcej zamówień w tym samym terminie (pochodzących od tego samego Klienta, z tym samym adresem wysyłkowym) Barwa Piotr Kulesza może podjąć decyzję o zapakowaniu ich do jednej przesyłki w celu ograniczenia kosztów dostawy.
§5. Zlecenia expresowe.
- Wybrana oferta jest dostępna w trybie "ekspres".
- Tryb "expres" dostępny jest tylko i wyłącznie wtedy gdy maszyny potrzebne do realizacji danej usługi mają wolne moce produkcyjne,nie są serwisowane ani uszkodzone.
- Praca w trybie "expres" jest realizowana tak szybko jak tylko to możliwe. Terminy realizacji zamówień ekspresowych w kalkulatorach i cennikach podawane są w dniach roboczych. Przez dzień roboczy rozumie się każdy dzień za wyjątkiem sobót, niedziel, świąt oraz innych dni wolnych od pracy. Dla zamówień złożonych do godz. 12oo okres realizacji liczy się w pełnych dniach roboczych od chwili złożenia zamówienia, w pozostałych przypadkach od godz. 800 następnego dnia roboczego.
- Dla zamówień złożonych z więcej niż jednego zlecenia (pracy do wykonania), termin realizacji zamówienia jest określony przez zlecenie o najdłuższym terminie realizacji, z uwzględnieniem skróconych terminów realizacji zleceń ekspresowych.
- W przypadku niemożności zrealizowania zlecenia ekspresowego w terminie, klient zostanie powiadomiony o tym fakcie tak szybko jak to możliwe.
§6. Odpowiedzialność za jakość
- Prace w formie pliku elektronicznego drukowane są w postaci w jakiej zostały dostarczone przez klienta. Barwa Piotr Kulesza nie sprawdza, nie wprowadzania poprawek i modyfikacji do dostarczonych plików.
- Barwa Piotr Kulesza gwarantuje jakość określoną w specyfikacjach zamieszczonych w serwisie serwisu barwa.pl dostępnych dla każdego produktu po kliknięciu zakładki "Specyfikacja produktu"
- Barwa Piotr Kulesza nie odpowiada za wszelkie rozbieżności pomiędzy oczekiwaniami klienta a faktycznym wydrukiem, o ile przed realizacją zlecenia nie został dostarczony zaakceptowany przez klienta i opatrzony pieczęcią Barwa Piotr Kulesza oraz datą wykonania, wzorzec/odbitka próbna wykonana na maszynie, oprogramowaniu oraz mediach przy użyciu których, ma zostać wykonany właściwy nakład. Odbitki próbne oraz ewentualne, zlecone na ich podstawie nakłady wykonywane i wyceniane są wyłącznie jako pełne arkusze drukarskie.
§7. Postępowanie z wyrobem będącym własnością Klienta
- Plik dostarczony do Barwa Piotr Kulesza drogą internetową firma archiwizuje po upływie dwóch tygodni od daty odbioru lub wysyłki pracy. Klient może na specjalną prośbę uzyskać plik, który został zarchiwizowany.
- Nośniki elektroniczne na których dostarczane są prace nie są odsyłane do klienta. Istnieje możliwość odbioru osobistego. Po upływie dwóch tygodni od realizacji zlecenia nośnik wraz z zawartością jest niszczony.
- Własność intelektualna klienta zawarta w jego plikach przesłanych internetem do Barwa Piotr Kulesza jest chroniona przed dostępem osób trzecich tylko w przypadku jeśli pliki zostały przesłane na indywidualne konto FTP (tworzone w trakcie rejestracji klienta i dostępne tylko po podaniu indywidualnego hasła i loginu). Ochronie takiej nie podlega ogólnodostępne konto FTP.
§8. Płatności
- Podstawową formą płatności za usługi i produkty zamawiane w serwisu barwa.pl jest płatność gotówką przy odbiorze osobistym lub przedpłata przelewem.
- Istnieje możliwość dokonania płatności kartą kredytową w momencie składania zamówienia. W takim przypadku warunkiem koniecznym realizacji zamówienia przez Barwa Piotr Kulesza jest pozytywna autoryzacja płatności przez system E-Card.
- Klienci którzy nie przesłali upoważnienia do wystawienia przez Barwa Piotr Kulesza faktur bez podpisu odbiorcy oraz kopii dokumentów rejestracyjnych swojej firmy (tj. wypis z ewidencji działalności gospodarczej lub KRS, potwierdzenie nadania NIP, REGON) są zobowiązani do regulowania płatności w formie płatności gotówką przy odbiorze osobistym lub przedpłatą przelewem.
- Klienci mogą ubiegać się po dwóch miesiącach od chwili rozpoczęcia współpracy o odroczone płatności w wysokości maksymalnej 2 500 zł z terminem płatności 14 dni (kredyt kupiecki). W celu uzyskania kredytu należy wypełnić Wniosek kredytowy dostępny w serwisie www (w dziale Pomoc/pliki do pobrania) oraz przesłać go pocztą lub faksem na adres Barwa Piotr Kulesza ul. Kolejowa 12E 15-701 Białystok, wraz z wymienionymi w nim załącznikami. Niekompletnie wypełnione wnioski lub wnioski bez wymaganych załączników nie będą rozpatrywane.
- Odroczone płatności przysługują jedynie Klientom, którzy nie zalegają z płatnościami wobec Barwa Piotr Kulesza. W przypadku opóźnienia płatności większej od 7 dni, Klient traci prawo do kredytu kupieckiego i może być obsługiwany przez Barwa Piotr Kulesza wyłącznie w trybie płatności gotówką przy odbiorze osobistym lub przedpłatą przelewem. Przywrócenie kredytu kupieckiego leży w gestii Barwa Piotr Kulesza i nie następuje automatycznie po spłaceniu zaległych należności. Za termin płatności uznaje się dzień zaksięgowania płatności na koncie Barwa Piotr Kulesza przez Bank.
- W szczególnych przypadkach Barwa Piotr Kulesza może żądać od klienta przedpłaty przed zrealizowaniem zamówienia.
§9. Reklamacje
- Reklamacje dotyczące uszkodzeń przesyłek w transporcie muszą być zgłoszone w momencie odbioru towarów. Odbiorca zobowiązany jest sporządzić protokół reklamacyjny z udziałem firmy spedycyjnej i niezwłocznie powiadomić o tym pisemnie Barwa Piotr Kulesza. Reklamacje nie spełniające podanej procedury nie będą uwzględniane.
- Reklamacje dotyczące jakości usług lub produktów mogą być zgłaszane najpóźniej w terminie 14 dni od chwili ich odbioru. Należy przesyłać je w postaci pisemnego protokołu lub formularza reklamacji zamieszczonego w serwisie www. (formularz reklamacji). Termin 14 dni nie obowiązuje w przypadku reklamacji gwarantowanej trwałości produktu lub usługi. Koszt przesyłki w przypadku uznania reklamacji pokrywa Barwa Piotr Kulesza.
- Reklamacje dotyczące jakości druku w przypadku jeśli nie zostanie przesłane 100% reklamowanego nakładu, będą rozpatrywane negatywnie.
- W ciągu 7 dni roboczych od otrzymania przez Barwa Piotr Kulesza. reklamowanego nakładu, reklamacja zostanie rozpatrzona a pracownik Barwa Piotr Kulesza poinformuje klienta o wyniku i sposobie jej rozwiązania.
- W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji Klient poniesie koszty dostarczenia oraz ponownego wysłania reklamowanego towaru.
§10. Odpowiedzialność odszkodowawcza
- Barwa Piotr Kulesza wyłącza swoją odpowiedzialność odszkodowawczą z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zleceń. Oznacza to, iż Zamawiający nie będzie mógł dochodzić żadnych roszczeń odszkodowawczych z podanego tytułu. Zapis ten nie dotyczy konsumentów, to jest osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej.
§11. Właściwość Sądu
- Wszelkie spory dotyczące wykonania niniejszej umowy rozstrzygane będą przez Sąd miejscowo właściwy dla Barwa Piotr Kulesza.